zajišťujeme:
učebnice v Braillově písmu (převádíme do Braillova písma učebnice pro všechny předměty), vyrábíme jednoduché mapy (dle potřeb žáka)převádíme do hmatné podoby obrázky (s ohledem na zásady tyflografiky)připravujeme nákresy, plánky, schemata.. (dle potřeb žáka)
doporučujeme a pomáháme zajišťovat:
Pichtův psací stroj, diktafony, speciální rýsovací soupravy, kreslenky, speciální pomůcky pro
Tv, Pv, pomůcky pro praktickou výchovu..
učíme klienty pracovat s náročnějšími digitálními pomůckami (nebo je pro takovou práci připravujeme) –např. PacMate, Easy Link, digitální čtecí zařízení (= PC se skenerem)
učíme psaní na klávesnici „všemi deseti“ – s žáky pravidelně procvičujeme nebo poskytujeme metodiku rodině, škole.. zapůjčujeme speciální ozvučené programy pro nácvik psaní
pravidelně (1x týdně ) provádíme výuku prostorové orientace – zákl.dovednosti a návyky, chůze s bílou holí, samostatné zvládnutí tras v místě bydliště, školy a podle osobní potřeby klienta
provádíme s dětmi nácvik podpisu
pro žáky na 2.stupni ZŠ provádíme výuku praktických dovedností – vaření, drobné domácí práce – seznámení s hlavními zásadami, s pomůckami, nácvik jejich používání
pro žáky, kteří se chtějí více věnovat hudbě zajišťujeme výuku základů notopisu v Braillově písmu a poskytujeme ZUŠ informace a kontakty, kde mohou konzultovat pedagogické postupy při hudebním vzdělávání nevidomého žáka
zajišťujeme pro nevidomé a těžce slabozraké děti víkendové akce – bez rodičů (tato setkání umožňují integrovaných žákům navazovat přátelství se stejně postiženými vrstevníky, setkávájí se s nejrůznějšími činnostmi a dostanou se do prostředí, která nejsou běžně zcela dostupná; vždy je vše připraveno tak, aby i nevidomé dítě mělo dostatek času a prostoru si vše prohlédnout, vyzkoušet a vytvořit si představu),
nabízíme možnost hrát show-down (stolní tenis pro nevidomé)
organizujeme příležitostně výlety a exkurze, které jsou určené pro zrakově postižené
již několik let pořádáme týdenní letní tábor (červenec)